85 km / 3170 m

20.ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly    Štart trasy 85 km - 09.00 hod.

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_mapa_2017_84km_final.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_profil_84km_2017.png b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_84_3D.jpg

Podkladové mapy - OPEN CYCLE MAP

Dáta pre navigácie - GPX

POPIS TRASY 85 km / 3170 m

Štartujete z námestiaSúľove rovnako ako aj trasa 60 km doľava na obec Hradná. Po 600 metroch odbočíte oproti cintorínu doľava do strmého stúpania. Ešte asi 500 metrov je asfalt no potom už vyjdete na lúku, po ktorej sa v minulosti zjazdovalo do cieľa. Vy však nepôjdete najkratšou cestou na hrebeň Beňovcov, ale tiahlou zákrutou ponad Šefarov sad budete pozvoľne naberať výšku. Naľavo budete na hrebeni vidieť Zrakovú pyramídu. Odtiaľto je jeden z najkrajších panoramatických pohľadov na Súľovské skaly. Po chvíli ste na lesnej ceste do sedla Roháč. Tam ale ešte teraz nepôjdete. Úvodná slučka trasy Vás na križovatke trás povedie vľavostále v protismere minuločného dojazdu a po chvíli sa ocitnete na lúke, kde sa nakrúcal Sokoliar Tomáš aj seriál Marco Polo. Tadiaľto pôjde do cieľa aj najkratšia trasa 19 kmStrmú lúku zozjazdujete 3-4 serpentínami, prejdete okolo studničky na Starom a po chvíli ste na spojnici lúk pri družstve, kde bola minulý rok posledná občerstvovacia stanica. Ďalej nepôjdete priamo hore lúkou, ale širokým oblúkom postupne vystúpate na chodník popod skaly. Napojíte sa naň na hranici lesa a rezervácie. Mierne stúpanie po okraji lesa Vás privedie na krizovatku turistických trás pod Súľovským hradom. Tu pôjde najkratšia trasa 19 km priamo do cieľa, no vy budete odbočovať ostro doprava na stúpanie do Sedla pod Bradou. A zábava sa začína :-) Tu prvý krát vstupujete na územie Národnej prírodnej rezervácie Súľovské skaly, preto Vás prosíme, nevybočujte z trás a rešpektujte pravidlá ochrany prírody a správania sa v rezervácii. Úseky v rezervácii pre cyklistov povolené len počas podujatia! Ďakujeme za porozumenie. Tento nádherný úsek si tento krát vychutnáte z oboch stránToto bude totiž aj Váš záverečný zjazd do cieľa :-) Famózny lesný chodník Vás dovedie cez Lúku pod hradom až do výšky 660 m.n.m. Zo Sedla pod Bradou pôjdete po modrej turistickej značke v protismere dojazdu do cieľa ešte asi 600 metrov. Na križovatke trás sa napojíte vľavo na Vámznámy zjazd nad obec Hrabové. Je to stále po modrej turistickej značke. Tesne pred výjazdom z lesa odbočíte doľava a po okraji lesa lúkou a neskôr znova lesom budete zľahka zjazdovať a neskôr húpavo traverzovať ponad obec Jablonové s krásnymi výhľadmi na Veľký a Malý Manín. Pri vodnom zdroji Jablonové ale tento krát nepôjdete dolu kopcom na Jablonové, ale skratkou po chodníku prídete na zvážnicu a začnete stúpať do lokality Javor. Je to zhruba 400 metrov dlhé strmšie stúpanie. Potom odbočíte doprava na chodník cez kaňon, ktorý ste v minulosti jazdili smerom hore. Tento krát Vás čaká v Javore parádny technický zjazd. POZOR ! V jednom mieste kúsok po sebe 3 skalné pasáže, takže rešpektujte prosím pokyny a upozornenia. V závere zjazdu vyjdete zo skalného kaňonu na lesnú cestičku a pomedzi polia vybehnete nad kameňolomom na hlavnú cestu do Súľova. Po 900 metroch kochacej jazdy popod Súľovské skaly Vás na odbočke do doliny Čierny potok čaká prvá občerstvovacia stanica (Malá OS - 13,3.km).

Tu sa spolu s trasou 60 km pripájate na spoločný okruh s trasami 35 km a 19 km.

Vjazd do doliny je najskôr asfaltový, ale potom začína široká šotolinovo makadamová cesta popod skalné steny v NPR Súľovské skaly naľavo a hrebeň Hoľazne napravo. Vedie tadiaľto zelená cykloturistická trasa do malebnej dediny Vrchteplá. Stúpanie do sedla (635 m.n.m.) má 3 kilometre a až v závere je miestami strmšie, no stále jazditeľné. V sedle končí les a lúčny zjazd Vás privedie popod Pomník padlých partizánov na námestie vo Vrchteplej, kde sa doľava napojíte na žltú cykloturistickú trasu do Súľova. Na konci obce vyjdete na lúku a po nej sa zľahka vyšvihnete až do sedla nad dolinou Jedlovník (600 m.n.m.). V lesnom zjazde cca po 500 metroch odbočíte doprava na traverzový chodník, ktorý sa neskôr opäť napojí na lesnú cestu a z nej po ďalších cca 300 metroch odbočíte doľava na chodník, vedúci na kraj lesa. Tu Vás čaká nádherný a rýchly zjazd po lúkach pod Dubovcom s jedinečnými panoramatickými výhľadmi na Súľovské skaly. Koniec zjazdu za súľovským vodojemom má kamenistý charakter. Opatrnosť je tu na mieste. Pri autokempingu začína asfalt a po 300 metroch ste na hlavnej križovatke v centre Súľova pri štarte a cieli. Na tomto mieste odbočujú všetky trasy doprava na hlavnú cestu na obec Hradná.

Po tých istých 600 metroch ako po štarte prídete znova na križovatku trás pri súľovskom cintoríne. Tento krát ale trasa 85 km pokračuje priamo na obec Hradná po hlavnej ceste a trasy 60 km, 35 km a 19 km odbočujú doľava strmo do kopca na sedlo Roháč.

Staré známe asfaltové stúpanie Vás dovedie ku druhej občerstvovacej staniciobci Hradná (Veľká OS 26,6.km). Ako po minulé roky aj teraz pred potravinami odbočíte doľava na smer sedlo Patúch (621 m.n.m.). Pri miestnom družstve končí asfalt a začína stúpanie po širokej makadamovej ceste. Posledných 300 metrov pred sedlom spoluďalšími 500 metrami klesania za sedlom pôjdete po absolvovaní ZbyňovskoLietavskej slučky ešte raz ale v opačnom smere! Spomínaných 500 metrov za sedlom je križovatkaVaša trasa pokračuje napravo do Zbyňova po zelenej cyklotrase cez lokalitu Pod Kamenným dielom (640 m.n.m.). Zjazd do Zbyňova je zo začiatku po širokej kamenistej zvážnici, no potom POZOR ! Prejde do parádneho kamenistého singletrailuborovicovom lesíku. Na jeho konci sa na 100 metrov napojíte na širšiu cestu po kamenných platniachnásledne sa doprava odpojíte na ďalší lesný húpavý singláč. Záver zjazdu je ešte pred prvými domami obce Zbyňov. Pri starom košatom strome odbočíte ostro doľava na šotolinovú cestu okolo rybnej chovnej stanice ku zrubovej usadlosti. Obídete juľavej stranypo lúčnej ceste budete stúpať popri malom potokuku najbližšiemu prechodu na jeho druhý breh. Po ďalších asi 100 metroch odbočíte vľavo ponad rad stromov na kamenný chodníček, po ktorom sa prehupnete cez lúčny horizontešte chvíľu budete pokračovať priamo. Tento krát ale pôjdete priamo do sedla pri kríži nad Lietavskou Svinnou, časť Kňazova Lehota, kde sa pozo začiatku technickom zjazdeopäť napojíte na staré známe stúpanie okolo cintorína ku krížu medzi obcami Lietavská Svinná a Lietava. Od kríža budete pokračovať vľavo po hrebeni úzkou cestičkou na obec Babkov, čiastočne po modrej turistickej značke. 100 metrov pred koncom lesa odbočíte doľava do krátkeho strmšieho briežkapo úzkej cesteneskôr po nádhernom chodníku prídete na kraj lesa nad cintorínomobci Babkov. Okolo neho prefičíte na hlavnú cestupo 100 metroch na Vás čaká tretia občerstvovačka (VOS 38,5.km). Od nej budete príjemne stúpať po starej úzkej asfaltke až do sedla Pod Tobolkami (545 m.n.m.). Nasledujúci zjazd je opäť známyminulých ročníkov. Vedie kúsok po asfaltkepotom po makadamovej lesnej ceste, ktorá Vás privedie ku osamelej budovepri nej odbočíte doprava na zvážnicu do sedla Patúch. Tu prídete na úsek, kdeste v deň pretekov raz boli... Po 300 metroch strmého zjazdu zo sedla pokračujete na križovatke ciest priamo po zelenej cyklotrase ponad obec Hradná smerom ku Súľovu. Po 900 metroch krásneho chodníka za touto križovatkou je nenápadná odbočka doprava do lesa do lokality Mraviny. Zo začiatku je stúpanie trošku strmšie, ale potom sa zmení na čarovnú, jemne zvlnenú pasážčisto bukovej hore. Nasleduje lesný zjazd, potom v lokalite Kejda vyjdete na lúku, nadídete výbežok lesa a s opäť nádhernou panorámou Súľovských skál budete zjazdovať lúkou ku Šefarovmu sadu. Pri ňom je pripravená štvrtá občerstvovacia stanica (VOS 47,5.km)

Tu sa napojíte na trasy 60 km35 km a 19 km. Odtiaľto už Vás až do cieľa čaká presne to, čo aj trasu 60 km

Pred Vami je stúpanie na Sedlo Roháč (695 m.n.m.). Je to obojstranne nádherná cyklistická záležitosť. Vedie tadiaľto aj modrá cyklotrasa. Zo sedla budete zjazdovať po Krížovej ceste do obce Lietavská Závadka, kde Vás na tradičnom mieste čaká upgradovaná, už piata občerstvovacia stanica (VOS 52,5.km). Za ňou odbočíte doľava ku kostolupo lúčnej ceste mierne vpravo prekonáte nenápadné sedlo (560 m.n.m.). Z hrebeňa budete zjazdovať čerstvo vysadenou mladou horou po peknej dvojstopej ceste. Keďže táto cesta ale nie je oficiálna a vedie priamo cez súkromný pozemok, prosím nepoužívajte ju mimo pretekov ! Na konci zjazdu sa napojíte na širokú šotolinovú odvoznú cestu

V tomto mieste smerom doprava na zjazd do obce Peklina odbočujú spolu trasy 84 km a 60 km. Trasa 35 km pokračuje v priamom smere do stúpania na Rôsoviny.

Na mininámestí v Pekline odbočíte za hlavnou križovatkou mierne doľava na cestu ku cintorínu, no potomdoprava ku nemu nezatočíte, ale budete pokračovať rovno miernym stúpaním v lese a po ostrej pravej zákrute sa dostanete na lúku, po ktorej pozvoľna vystúpate na hrebeňovú cestu pomedzi Paštinú ZávaduBitarovú. Budete míňať telekomunikačný vysielačpo miernom klesanínáslednom stúpaní po lúkepotom cez lesík sa dostanete na okraj lesa nad obcou Ovčiarsko. Tu narazíte na červenú turistickú trasuodbočíte doľava do lesa na zvážnicupo cca 30 metroch znova doľava na chodník. Červená značka Vás povedie cca 3 km dlhým, najkrajším technickým úsekom trasylegendárnym Hričovským singláčom! Toto Vás určite bude baviť... Nad obcou Hričovské Podhradie červená značka odbočuje po lúke doľava dolu, ale Vaša trasa pokračuje stále priamo po nádhernom chodníkupo výjazdelesa po parádnom lúčnom zjazde na dolný koniec Hričovského Podhradia. POZOR ! Pred vjazdom medzi domy je ostrá ľavá zákruta. Za ňou sa doľava napojíte na hlavnú cestu cez obecpo asi 250 metroch odbočíte doprava ku známemu pohostinstvu Pod lipou, kde bude pripravená šiesta občerstvovacia stanica (VOS 62,8.km). Za ňou pôjdete na ďalšej križovatke jemne vľavopri poslednom dome prejdete na úzky chodník pomedzi polia. Pred Hričovskou tiesňavou sa opäť napojíte na asfaltovú cestu do obce Paštiná Závada. Na tomto úseku Vám aspoň vytrávi pre nasledujúcim stúpaním na Rôsoviny. Asi 150 metrov za obecným úradomPaštinej Závade odbočítehlavnej cesty medzi domy dopravanásledné kamenisté stúpanie začne odčerpávaťdoplnenej energie. Po výjazde na lúčnu pasáž sa stúpanie zmiernicca 1,7 km od odbočkyasfaltky sa napojíte na širokú šotolinovú odvoznú cestupríjemným stúpaním.

V tomto mieste sa spolu s trasou 60 km pripájate ku trase 35 km.

V závere stúpania sú ešte 2 malé zhupnutia a z najvyššieho miesta trás - Rôsoviny (705 m.n.m.) sa pohodlne zveziete na veľkú čistinku – skládku dreva. Tu ale trasy opäť vedú inak ako doteraz. Hneď na skládke odbočíte vľavo dolu krátkym strmším zjazdíkom, po cca 200 metroch zahnete vpravo, ešte kúsok klesnete a po zvážnici mierne vystúpate na rázcestie Záskalie. Potom nasleduje parádny šotolinový zjazd Prebitou cestou ku Buronej skale. Na konci lesnej čistinky odbočíte vpravo a po novom nájazde sa napojíte na náš singletrail. Po cca 500 metroch Vás chodník privedie na križovatku trás, kde trasy 85 km 60 km pokračujú priamo ďalej po singletraili a trasa 35 km sa odpája doľava dole dolinou do obce Hlboké.

Hlbocký singláč č.1  má prevažne stúpavý charakter, je to zárez vo svahu popod skalné steny nad Hlbokým. POZOR ! Po dosiahnutí vrcholu singla nasleduje krátky strmý technický zjazd končiaci pasážou pomedzi 2 skaly. Tu treba byť naozaj opatrný. Tento singlový úsek bude merať od tohto roka cca 1200 metrov. Za ním pokračujete lesnou cestou po hrebeni medzi Hlbokým a Hričovským Podhradím ku druhej časti singla s dĺžkou cca 700 metrovTento je ale povrchovo dokonalý, hravý, mierne stúpavý... Za Ostrým vrchom (540 m.n.m.) začína klesanie po upravenom chodníku s pár novými hravými zákrutami končiace napojením na mierne stúpajúcu zvážnicu do obce Hlboké. Lesná cesta traverzuje Ostrý vrch a po jej napojení na makadamovú cestu začína zjazd ku obecnému úradu Hlboké, pred ktorým je posledná, siedma občerstvovacia stanica (VOS 75,5.km).

Tu sa už definitívne spájate s trasou 35 km.

Za občerstvovačkou po 250 metroch odbočíte ostro doprava na mierne stúpajúcu asfaltovú cestu. Po ďalších cca 700 metroch je ostrá odbočka vľavo a začína šotolinové stúpanie, ktoré Vás dovedie až na sedlo (470 m.n.m.) medzi Hlbokým a Hrabovým. Priamo dolu lúkou zozjazdujete až na lesnú cestu na dne doliny, vedúcu doľava do Súľovských skál. Príjemné šotolinové stúpanie malebnou dolinou Vás privedie opäť až do NPR Súľovské skaly. Pri vodnom zdroji Hrabové pred oplotením odbočíte doprava a už strmším stúpaním po lesnej ceste sa dostanete na križovatku s modrou turistickou značkou. Po nej pôjdete opačne ako ráno až do sedla pod Bradou (660 m.n.m.). Čaká na Vás úžasný záverečný zjazd po červenej turistickej značke chodníkom cez Lúku pod Súľovským hradom a kúsok aj po Náučnom chodníku. Je to obvykle frekventovaný turistický chodník no v čase pretekov budeme regulovať premávku turistov.

V závere zjazdu sa bude zľava pripájať aj najkratšia trasa 19 km.

Šotolinový chodník popod skaly Vás dovedie ku starej lesovni nad obcou Súľov. Ten, asi 100 metrový drsný skalnatý úsek upravíme, lebo sa na ňom minulý rok pár ľudí zranilo. Dojazd do cieľa ostáva rovnaký ako vlani, teda pôjdete okolo katolíckeho kostola, prejdete krížom cez hlavnú cestu a paralelnou bočnou cestou sa po ďalšom prekrížení hlavnej cesty dostanete do cieľa. Gratulujeme!