35 km / 1350 m

20.ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly    Štart trasy 35 km - 10.30 hod. (prvá vlna), 10.40 hod. (druhá vlna)

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_mapa_2017_35km.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_profil_35km_2017.png b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_35a.jpg
b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_35b.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_35c.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_35d.jpg

Náhľadové mapy - OPEN CYCLE MAP

Dáta pre navigácie - GPX

- KMZ

POPIS TRASY 35 km / 1350 m

Štartujete z námestiaSúľove doprava na obec Jablonové. Úvodný kilometer prevažne klesajúci charakter. V ostrej pravotočivej zákrute na konci skalnej tiesňavy odbočíte doľava cez mostík do doliny Čierny potok, kadiaľ vedie aj zelená cykloturistická trasa do obce Vrchteplá. Prvých 300 metrov stúpania je ešte asfaltových no potom začína široká makadamová cesta popod skalné steny v NPR Súľovské skaly naľavohrebeň Hoľazne napravo. Stúpanie do sedla (635 m.n.m.) 3 kilometre a až v závere je miestami strmšie, no stále jazditeľné.  V sedle končí les a zo začiatku lúčny zjazd Vás privedie popod Pomník padlých partizánov na námestie vo Vrchteplej, kde sa doľava napojíte na žltú cykloturistickú trasu do Súľova. Na konci obce vyjdete na lúkupo nej sa zľahka vyšvihnete až do sedla nad dolinou Jedlovník (600 m.n.m.). V lesnom zjazde cca po 500 metroch odbočíte doprava na traverzový chodník, ktorý sa neskôr opäť napojí na lesnú cestu a z nej po ďalších cca 300 metroch odbočíte doľava na chodník, vedúci na kraj lesa. Tu Vás čaká nádhernýrýchly zjazd po lúkach pod Dubovcomjedinečnými panoramatickými výhľadmi na Súľovské skaly. Koniec zjazdu okolo vodojemu kamenistý charakter. Opatrnosť je tu na miestePri autokempingu začína asfaltpo 300 metroch ste na hlavnej križovatkecentre Súľova pri štartecieli. Na tomto mieste odbočujú všetky trasy doprava na hlavnú cestu na obec Hradná

Po 600 metroch prídete na ďalšiu križovatku trás pri súľovskom cintoríne. Spolu s trasami 60 km a 19 km odbočujete doľava strmo do kopca na sedlo Roháč. Trasa 85 km pokračuje priamo po hlavnej ceste smerom na obec Hradná.

Po 500 metroch končí asfalt. Hneď na začiatku lúky, po ktorej sa v minulosti zjazdovalo do cieľa, vedľa Šefarovho sadu je pripravená úvodná občerstvovacia stanica (Veľká OS 12,3.km). Tu sa opäť pripája trasa 85 km.

Vy však nebudete pokračovať najkratšou cestou na hrebeň Beňovcov, ale minuloročnou novinkou - "Passo dello Súľov" budete pozvoľne naberať výšku. Naľavo budete na hrebeni vidieť Zrakovú pyramídu. Odtiaľto je jeden z najkrajších panoramatických pohľadov na Súľovské skaly. Pred Vami je stúpanie na Sedlo Roháč (695 m.n.m.). Je to obojstranne nádherná cyklistická záležitosť. Vedie tadiaľto aj modrá cyklotrasa. Zo sedla budete zjazdovať po Krížovej ceste do obce Lietavská Závadka, kde Vás na tradičnom mieste čaká upgradovaná, druhá občerstvovacia stanica (VOS 17,3.km). Za ňou odbočíte doľava ku kostolu a po lúčnej ceste mierne vpravo prekonáte nenápadné sedlo (560 m.n.m.). Z hrebeňa budete zjazdovať čerstvo vysadenou mladou horou po peknej dvojstopej ceste. Keďže táto cesta ale nie je oficiálna a vedie priamo cez súkromný pozemok, prosím nepoužívajte ju mimo pretekov ! Na konci zjazdu sa napojíte na širokú šotolinovú odvoznú cestu.

V tomto mieste pokračuje trasa 35 km v priamom smere do stúpania na Rôsoviny a doprava na zjazd do obce Peklina sa oddeľujú trasy 85 km 60 km. Obidve trasy sa ku Vám opäť pripoja v ľavotočivej zákrute z lúčnej cesty o 1,2 km ďalej.

V závere stúpania sú ešte 2 malé zhupnutia a z najvyššieho miesta trás - Rôsoviny (705 m.n.m.) sa pohodlne zveziete na veľkú čistinku – skládku dreva. Tu podľa stavu ciest tesne pred pretekmi vyberieme lepšiu alternatívu na príjazd ku rázcestiu "Záskalie". Odtiaľto nasleduje parádny šotolinový zjazd Prebitou cestou ku Buronej skale. Na konci lesnej čistinky odbočíte vpravo na užšiu zvážnicu a po pár metroch zatočíte vpravo a tu už začína náš singletrail Hlboké č.1. Po cca 500 metroch Vás chodník privedie na križovatku trás, kde trasy 85 km a 60 km pokračujú priamo ďalej po singletraili a Vaša trasa 35 km sa odpája doľava dole dolinou do obce Hlboké.

Po šotolinovom a neskôr úzkom asfaltovom zjazde pomedzi domy prídete ku obecnému úradu Hlboké, pred ktorým je tretia občerstvovacia stanica (VOS 26,6.km). Tu sa definitívne stretávate s trasami 85 km 60 km

Za občerstvovačkou po 250 metroch odbočíte ostro doprava na mierne stúpajúcu asfaltovú cestu. Po ďalších cca 700 metroch je ostrá odbočka vľavo a začína šotolinové stúpanie, ktoré Vás dovedie až na sedlo (470 m.n.m.) medzi Hlbokým a Hrabovým. Priamo dolu lúkou zozjazdujete až na lesnú cestu na dne doliny, vedúcu doľava do Súľovských skál. Príjemné šotolinové stúpanie malebnou dolinou Vás privedie opäť až do NPR Súľovské skaly. Tu prvý krát vstupujete do najvyššieho, 5. stupňa ochrany tak Vás prosíme, nevybočujte z trás a rešpektujte pravidlá ochrany prírody a správania sa v rezervácii. Úseky v rezervácii sú pre cyklistov povolené len počas podujatia! Ďakujeme za porozumenie.

Pri vodnom zdroji Hrabové pred oplotením odbočíte doprava a už strmším stúpaním po lesnej ceste sa dostanete na križovatku s modrou turistickou značkou. Po nej pôjdete až do sedla pod Bradou (660 m.n.m.). Čaká na Vás úžasný záverečný zjazd po červenej turistickej značke chodníkom cez Lúku pod Súľovským hradom a kúsok aj po Náučnom chodníku. Je to obvykle frekventovaný turistický chodník no v čase pretekov budeme regulovať premávku turistov.

V závere zjazdu sa bude zľava pripájať aj najkratšia trasa 19 km.

Šotolinový chodník popod skaly Vás dovedie ku starej lesovni nad obcou Súľov. Ten, asi 100 metrový drsný skalnatý úsek upravíme, lebo sa na ňom minulý rok pár ľudí zranilo. Dojazd do cieľa ostáva rovnaký ako vlani, teda pôjdete okolo katolíckeho kostola, prejdete krížom cez hlavnú cestu a paralelnou bočnou cestou sa po ďalšom prekrížení hlavnej cesty dostanete do cieľa. Gratulujeme!