19 km / 570 m

20.ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly    Štart trasy 19 km - 11.00 hod.

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_mapa_2017_19km.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2017_profil_19km_2017.png b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_19a.jpg
b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_19b.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_19c.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_2018_trasy_3d_19d.jpg

Náhľadové mapy - OPEN CYCLE MAP

Dáta pre navigácie - GPX

- KMZ

POPIS TRASY 19 km / 570 m

Štartujete z námestiaSúľove doprava na obec Jablonové. Úvodný kilometer prevažne klesajúci charakter. V ostrej pravotočivej zákrute na konci skalnej tiesňavy odbočíte doľava cez mostík do doliny Čierny potok, kadiaľ vedie aj zelená cykloturistická trasa do obce Vrchteplá. Prvých 300 metrov stúpania je ešte asfaltových no potom začína široká makadamová cesta popod skalné steny v NPR Súľovské skaly naľavohrebeň Hoľazne napravo. Stúpanie do sedla (635 m.n.m.) 3 kilometre a až v závere je miestami strmšie, no stále jazditeľné. V sedle končí les a zo začiatku lúčny zjazd Vás privedie popod Pomník padlých partizánov na námestie vo Vrchteplej, kde sa doľava napojíte na žltú cykloturistickú trasu do Súľova. Na konci obce vyjdete na lúkupo nej sa zľahka vyšvihnete až do sedla nad dolinou Jedlovník (600 m.n.m.). V lesnom zjazde cca po 500 metroch odbočíte doprava na traverzový chodník, ktorý sa neskôr opäť napojí na lesnú cestu a z nej po ďalších cca 300 metroch odbočíte doľava na chodník, vedúci na kraj lesa. Tu Vás čaká nádhernýrýchly zjazd po lúkach pod Dubovcomjedinečnými panoramatickými výhľadmi na Súľovské skaly. Koniec zjazdu okolo vodojemu kamenistý charakter. Opatrnosť je tu na miestePri autokempingu začína asfaltpo 300 metroch ste na hlavnej križovatkecentre Súľova pri štartecieli. Na tomto mieste všetky trasy odbočujú doprava na hlavnú cestu na obec Hradná.

Po cca 600 metroch prídete na križovatku trás pri súľovskom cintoríneSpolu s trasami 60 km a 35 km odbočujete doľava do strmého kopca na sedlo Roháč. Trasa 84 km pokračuje priamo po hlavnej ceste smerom na obec Hradná.

Po 500 metroch stúpania končí asfalt. Hneď na začiatku lúky, po ktorej sa v minulosti zjazdovalo do cieľa, vedľa Šefarovho sadu je pripravená občerstvovacia stanica (Veľká OS 12,3.km). Tu sa opäť pripája trasa 84 km.

Vy však nebudete pokračovať za občerstvovacou stanicou najkratšou cestou na hrebeň Beňovcov, ale tiahlou zákrutou ponad Šefarov sad budete pozvoľne naberať výšku. Naľavo budete na hrebeni vidieť Zrakovú pyramídu. Odtiaľto je jeden z najkrajších panoramatických pohľadov na Súľovské skaly. Pred Vami je stúpanie na Sedlo Roháč. Tam Vy ale nepôjdete :-) Táto druhá slučka trasy Vás povedie v protismere toho, čo ste jazdievali doteraz. Na križovatke trás pôjdete vľavo a po chvíli sa ocitnete na lúke, kde sa nakrúcal Sokoliar Tomáš aj seriál Marco Polo. Strmú lúku s nádhernými výhľadmi na Skalné mesto Roháč zozjazdujete 3-4 serpentínami, prejdete okolo studničky na Starom a po chvíli ste na spojnici lúk pri družstve, kde bola minulý rok posledná občerstvovacia stanica. Ďalej nepôjdete priamo hore lúkou, ale širokým oblúkom postupne vystúpate na chodník popod skaly. Napojíte sa naň na hranici lesa a rezervácie. Mierne stúpanie po okraji lesa Vás privedie na krizovatku trás pod Súľovským hradom.

Tu trasy 84 km a 60 km v uvádzacom okruhu odbočujú ostro doprava na stúpanie do Sedla pod Bradou. Vy pokračujete cez križovatku priamo do cieľa. Ale pozor! Na úplný záver tadiaľto práve zo sedla pod Bradou zjazdujú trasy 84 km, 60 km aj 35 km do cieľa, preto prosím buďte v mieste stretania trás obozretní. Na pár metrov Vás oddelia koridory, ale potom je dojazd spoločný

Šotolinový chodník popod skaly Vás dovedie ku starej lesovni nad obcou Súľov. Ten, asi 100 metrový drsný skalnatý úsek upravíme, lebo sa na ňom minulý rok pár ľudí zranilo. Dojazd do cieľa ostáva rovnaký ako vlani, teda pôjdete okolo katolíckeho kostola, prejdete krížom cez hlavnú cestu a paralelnou bočnou cestou sa po ďalšom prekrížení hlavnej cesty dostanete do cieľa. Gratulujeme!