7.ročník AUTHOR Fatransko - Strážovského cyklomaratónu
cestné trasy 228 / 115 / 65 km, 3300 / 1100 / 600 m prevýšenie

14. september 2002 - deň D2. Po 3 mesiacoch a 1 týždni od bikového AUTHOR Fatransko - Strážovského cyklomaratónu čakala team z SCK CYKLO TOUR Súľov druhá skúška duševného a fyzického zdravia. 7.ročník cestného cyklomaratónu práve klopal na dvere.

Opäť sa raz ukázalo, že účastníci čakajú na poslednú výhodnú možnosť prihlásiť sa a tá u nás bola 6.9. V tomto dni sa prihlásilo 115 ľudí, čo je viac než 1/3 všetkých vopred prihlásených... Tento jav je bežný na všetkých cyklomaratónoch na Slovensku a dosť komplikuje kľudný spánok organizátorov. Ale prežili sme aj horšie... Napríklad počasie. To bolo opäť ostro sledovanou záležitosťou. Predpovede tentoraz vyzerali optimisticky, veď na piatok a sobotu všetky zdroje hlásili slnečno a cca 20 stupňový hyc.

Piatok 13.9. - Ideálny dátum na všeličo..., prvý deň prezentácie. Začali sme s miernym oneskorením, lebo čipy nám uviazli v dopravnej zápche. Ale od 16.45 všetko šľape. Sem - tam sa dozvedáme rôzne infarktové správy, ktoré však našťastie neovplyvnili priebeh akcie. Ľudia z Košíc nás "potešili", že napriek slnečnej predpovedi u nich dosť intenzívne prší!?! Večerné premietanie Jožka Trabalku si opäť našlo vďačných divákov. Prezentáciu sme ukončili okolo 22.h. Nových prihlásených pribudlo len 60. Žeby novšia predpoveď, o ktorej sme my netušili?

Sobota 14.9. - Klasicky prebdená noc ubehla dosť rýchlo a keď sme okolo 5.hodiny vyšli z kancelárie na čerstvý vzduch, čakal nás šok. Namrznutá tráva, teplota -1 stupeň, zima ako v pr....i. To teda bude zážitok!

6.50 h. - Na námestí v Mošovciach stepujú premrznuté postavy. Oblečenie majú rôzne. Od komplet zimného až po kraťasy a krátky dres s rukávmi a vestou (optimisti). Moderátor dáva info o trase a upozorňuje na Umiestnenie čipov. Opäť raz niektorí nepočuli x-krát opakované rady na montáž tohto elektronického zázraku, preto medzi cyklistov stojacich na štarte museli vbehnúť rozhodcovia a názorne im premiestniť čipy z vrecka cyklistického dresu (kde by im boli na 2 veci) na spodnú rámovú trubku ku stredovému zloženiu. Technológiu AMB - Elite chip nám (ha-ha) úspešne otestovali pretekári na Okolo Slovenska a ono to funguje 100% len vtedy, keď sú čipy maximálne 40 cm nad zemou. Toť vsjo.

O 7.05 hod. odštartovalo 331 účastníkov trás 228 a 115 km, o 15 minút neskôr odišlo aj 14 ľudí na nesúťažnú trasu 65 km. Obávaný úsek pred Necpalmi tentoraz balík prešiel úplne v pohode. A čo nás teší, nič vážnejšie sa nestalo ani potom. Na trasách boli vypísané RP a HP, ktorých výsledky nájdete ďalej. Podľa predpokladu do cieľa trasy 115 km špurtoval takmer 20 členný balík, no čipy nemali problém. Celkovým víťazom sa stal Ľubomír Bugan z R.C.T. Martin.

V tom čase sa už predsa len trochu oteplilo a živo nastalo aj pri stánkoch predajnej výstavy. Priebežné info z dlhej trasy udržiavalo napätie v cieli a pomaly začalo byť jasné, že víťazom sa stane niekto z uniknuvšej štvorice. Z nej sa však v obávanom 18% Passo dello Necpaly stala len dvojica a tá si to potom podľa zásluh rozdala na cieľovej páske. Zvíťazil Marek Hliva pred Jaroslavom Buchtíkom.

Čas do "štedrej fázy" pretekov a aj areál predajnej výstavy spestrovala veľmi svojská martinská kapela Sherpa Band. Tesne po 16.00 h. začalo vyhlasovanie výsledkov a po ňom aj očakávaná bohatá tombola. Bolo že to radosti! Sponzorom a iným mecenášom: "Nazdar a vďaka!".

Je to zvláštny pocit, keď organizátorom účastníci pri preberaní cien, či pri rozlúčke poďakujú za skvelý víkend. Keď Vás namiesto navretej žily na krku odmení ich úsmev. Fakt príjemný víkend...

Dovidenia v roku 2003, priatelia.

P.S.: Ku dvom veciam sa však treba vyjadriť osobitne.

1. Križovatka hneď za Kláštorom pod Znievom, ktorú spomínalo dosť cyklistov sme značili týždeň vopred a v tom čase bola ľavá šípka na Slovany (preteky Slovenské Pyreneje) premaľovaná čiernou farbou. Preto tá naša rovná bola maľovaná bez písmen "CM". Tie sa dávali len na miesta, kde sa nachádzalo aj viditeľné značenie z iných pretekov.

2. Výjazd na hlavnú cestu v obci Košeca mali tak, ako po iné roky na základe obojstranne podpísanej zmluvy zabezpečovať príslušníci Polície Trenčianskeho kraja. Ostalo to však len na papieri... Komu potom veriť, ak nie polícii?!?


Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image
Image Image